חדשות

מרפאת עיניים חדשה נחנכה במרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע

במרפאות העיניים ב"סורוקה" מטופלים מדי שנה כ–40 אלף איש מכל אזור הדרום, רבים מהם נפגעי קרב

אירית ברש וגרג מייזל, מנהלת ומנכ"ל קרן היסוד, בני משפחת ברכה התורמים, ד"ר שלומי קודש מנהל "סורוקה" ורס"ן ישי וייסברג, שנפצע במבצע צוק איתן וטופל ב"סורוקה"

במרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע נחנכה בשבוע שעבר מרפאת עיניים חדשה. המרפאה מצוידת במכשור רפואי ובטכנולוגיה מתקדמת שתאפשר גם טיפול תומך מהצוות הסיעודי. משפחת ברכה תרמה לבינוי ולהצטיידות המרפאה בטכנולוגיות המתקדמות.

בטקס חנוכת המרפאה השתתפו נציגי משפחת התורמים ריימונד וניסט ברכה, מנכ"ל קרן היסוד גרג מייזל, מנהלת בקרן, אירית ברש, רב העיר באר-שבע הרב יהודה דרעי, רס"ן ישי וייסברג, שטופל בסורוקה במהלך מבצע צוק איתן, ד"ר שלומי קודש מנהל המרכז הרפואי, סגן מנהל מחלקת עיניים בבית החולים ד"ר ארז צומעי וכן עובדי המחלקה והמרפאה ואורחים נוספים. פרופ' טובה ליפשיץ, מנהלת מחלקת עיניים בסורוקה, השוהה בשבתון בחו"ל שלחה את ברכתה.

מערך רפואת העיניים ב"סורוקה" כולל עתה את מחלקת העיניים, חדרי הניתוח והמרפאות. במרפאות העיניים מטופלים מדי שנה כ–40 אלף איש מכל אזור הדרום. בנוסף לבדיקות הרפואיות, מבוצעות במרפאות מגוון פרוצדורות וטיפולים,  בכלל זה מקרים רפואיים מורכבים וגם בעתות מלחמה, מה שמעניק לבית החולים ניסיון רב. במהלך השנים טיפלה מחלקת העיניים ב"סורוקה" בעשרות חיילים שנפגעו בעיניהם בעימותים הצבאיים. יש לזכור כי מדובר בבית חולים הקרוב ביותר לגבול עם רצועת עזה ולכן צבר ניסיון רב במיוחד בטיפול בפצועי טראומה. מסיבה זאת הוא מהווה את הכתובת הראשונה לפינוי נפגעים מהשטח.

רס"ן ישי וייסברג, שנפצע קשה במהלך מבצע צוק איתן, נותח וטופל במחלקת עיניים ב"סורוקה", השתתף בחנוכת המרפאה ושיתף את הנוכחים בחוויותיו: "בעזרת ה' ובזכות האנשים הנדירים שפה, זכיתי לראות את לידתם של שני בנינו, איתן ויואל, ואני זוכה בכל יום להמשיך ללוות אותם במבט אוהב בשאר תחנות חייהם. אני מודה לצוות הרפואי בשמי, בשם משפחתי וילדיי ובשמם של עשרות קצינים ולוחמים שזכו לקבל כאן טיפול מעולה ויזכו לקבל כאן טיפול טוב עוד יותר, הודות לתרומתכם הנדיבה.

"אנחנו נמשיך להגן על מדינת ישראל ואתם כולכם תמשיכו לעשות את הדברים הנפלאים שאתם עושים כאן בכל יום ויום. מחלקת העיניים  מגלמת בתוכה את כל הטוב שבארץ הזו. היא שילוב של שליחות, ציונות, מקצועיות וחסד אינסופי, לכל אדם באשר הוא. המרפאה הזו היא בבחינת קרן אור, פשוטו כמשמעו, לאוכלוסיית הדרום על כלל גווניה. היא הביאה וממשיכה להביא אור גדול לחייהם של עשרות לוחמים שחירפו נפשם וממשיכים לעשות זאת למען עם ישראל לאורך הגבול הדרומי של המדינה".

כן בירכו בטקס נציג משפחת התורמים, מנכ"ל קרן היסוד ומנהל "סורוקה" ד"ר קודש.

נושאים קשורים:  מרפאת עיניים,  המרכז הרפואי "סורוקה",  חדשות,  פצועי טראומה
תגובות
אנונימי/ת
12.07.2018, 00:16

הייתי שם.
המבנה והמתקן כולו באמת מדהים !
הבלגן והעומס הלא נסבל נשארו אותו דבר.
אין דין ואין דיין...מלא רופאים בכירים עוזבים. עצוב.